Slaapbrief de Blogs van Slaapcoach

Nieuwe richtlijnen voor gezonde slaap door de National Sleep Foundation.

Nieuwe richtlijnen voor gezonde slaap door de National Sleep Foundation.

Na onderzoek van de National Sleep Foundation weten we nu hoe de perfecte slaap er zou moeten uitzien. Hoe lang je zou moeten slapen, hoe snel je in slaap zou moeten kunnen vallen en hoe lang je wakker mag liggen zonder dat je meteen een slaapprobleem hebt.

Wat is voor jou de beste tijd om te gaan slapen? Bereken je eigen slaapritme!

Wat is voor jou de beste tijd om te gaan slapen? Bereken je eigen slaapritme!

Iedereen heeft een ander slaapritme. Het aantal uren slaap dat we nodig hebben verschilt per persoon, maar dat is niet het enige wat belangrijk is voor een goed slaapritme. Ook het tijdstip waarop we naar bed gaan is belangrijk. Maar wat is jouw bedtijd?

Slaap populairder dan gezonde voeding en sporten om gezond te blijven! Wat is jouw prioriteit?

Slaap populairder dan gezonde voeding en sporten om gezond te blijven! Wat is jouw prioriteit?

Ruim 8 op de 10 Indonesiërs geeft aan regelmatig voldoende te slapen om zo gezond te blijven terwijl maar net iets meer dan de helft van de Russen aangeeft dat dit onderdeel is van hun routine om gezond te blijven. Mexico en China hebben het hoogste percentage inwoners, dat claimen te sporten om gezond te blijven. Dit zijn een aantal interessante uitkomsten van een grootschalig onderzoek gehouden door GfK.

9 Verrassende redenen om meer te slapen

9 Verrassende redenen om meer te slapen

Wat voor verschil kan een extra uurtje slaap nou uitmaken? Misschien wel eens heel veel, zeggen de experts. Studies laten zien dat het verschil tussen genoeg slaap en net te weinig slaap effect heeft op je gezondheid, humeur, gewicht en zelfs op je seksleven!

Het aantal uur dat iemand aan slaap nodig heeft verschilt per persoon maar ligt gemiddeld tussen de 7 en 8 uur. Slaap jij minder dan deze aanbevolen richtlijn? Dan geef ik je hier 9 verrassende redenen om je tv uit te zetten, de lichten uit te doen en een uurtje eerder je bed in te duiken.